NTAB-KP-1-2023/1-000229-Hagyományőrző bolgár napközis tábor II. 2023. június 26-30.

A tábor második hetében a nemzetiségi oktatásban tanuló diákok közül a nagyobbak vettek részt 21-en. Az életkorukhoz igazodva interaktív, felfedező foglalkozások során bővítették ismereteiket Bulgária földrajzához, természeti értékeihez, hagyományaihoz, népszokásaihoz kapcsolódóan.  Anyanyelvi és szókincsbővítő játékok, kézműves foglalkozás, néptánc, valamint kirándulások és ételkészítések szerepeltek a napi tevékenységek között.

Hagyományőrző bolgár napközis tábor 2. hét 1. nap

Ezt a hetünket is csapatalakítással kezdtük, mert újabb táborozók érkeztek. A csapatok neveivel memóriajátékot játszottunk- természetesen bolgárul-, majd elkészítették zászlajukat, címerüket és pontozólapjukat. Már jóval nehezebb, térképismeretet is igénylő feladatlap várta a gyerekeket a Bulgáriával kapcsolatos kisfilm, bemutató megnézése után. Felkészültünk a tánctanulásra, éneklésre. Délután a meséhez kapcsolódóan barkochbáztunk, olvastunk magyarul és bolgárul is. Bulgária nemzeti színeivel kulcstartó készült, utána karkötő fonásába kezdtünk.

Hagyományőrző bolgár napközis tábor 2. hét 2. nap

Bővítettük ismereteinket Szófiáról. Mesével foglalkoztunk, "nünükét" készítettünk, táncoltunk, énekeltünk. Megvívtuk a "DOBBLE csatát"- zöldségekkel, gyümölcsökkel. A színeket, irányokat a tornateremben gyakoroltuk játék közben. A finom ebéd és a szorgos munka után jólesett a hűsítő jégkrém.

Hagyományőrző bolgár napközis tábor 2. hét 3. napja

A mesefeldolgozás során nemcsak a szókincsüket, hanem nyelvtani ismereteiket is bővítették a táborozók. Kisfilmek repítettek minket Bulgáriába, majd az ízek világában is kalandoztunk. Bolgár sopszka salátát készítettünk, amit az ebédhez jóízűen elfogyasztottunk. Folytatódott a tánc és énektanulás, egyre ügyesebbek lettek a gyerekek. Délután a Sümegi Várat birtokoltuk. A nap is kisütött, jókedvünk fokozódott a nap során.

Hagyományőrző bolgár napközis tábor 2. hét 4. nap

Délelőtt elkészítettük a mesében szereplő állatokat fejpánt formájában. Megismertünk bolgár népszokásokat, népviseletük jellemző jegyeit. A karácsonyi műsorban mi is megjelenítettük már a koledárokat, felelevenítettük az ismerős jelenetet, dalokat.

Délután a Kis-Balaton Látogatóközpontnál túrát tettünk a Fekete István-emlékhelyhez, megpihentünk Matula bácsi kunyhójában.

Hagyományőrző bolgár napközis tábor 2. hét 5. nap

Táborunk utolsó napja is aktívan telt. Bolgár sütit készítettünk, amit ebéd után jóízűen elfogyasztottunk. Lezártuk a "Gyors munka" című bolgár népmesével való foglalkozást - belebújtunk a szereplők bőrébe, megjegyeztük : "Sietségnek semmi haszna". Kézműveskedtünk, énekeltünk, zenét hallgattunk. Délután kirándultunk, állatot etettünk és simogattunk. A nap végén zárásként a csapatok ajándékot kaptak a lelkes, ügyes munkáért.

Tartalmas, élménydús, vidám hetet töltöttünk el együtt.

Kapcsolódó galéria

Hagyományőrző bolgár napközis tábor 2. hét 2023. június 26-30.