Erdélyi körutazás a Sármelléki Általános Iskola 7. osztályosai számára

A Sármelléki Általános Iskola 8. osztályosai a 2020-ban elnyert "Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek" pályázati támogatásnak köszönhetően megismerhették Erdély természeti és kultúrális kincseit

2022. április 23- április 28.

A pályázati kiírás célja határon túli kirándulások támogatása a Magyarország határain kívül élő magyarság megismerése, valamint a magyarországi és a külhoni magyar fiatalok közti kapcsolatok kialakítása, illetve erősítése céljából.

1. nap

Ismerkedtünk Nagyváraddal, sétáltunk a belvárosban és a kanonok soron, voltunk az Ady múzeumban, a római katolikus bazilikában. Megnéztük Erdély bejáratát, a Királyhágót. Körösfőn bementünk a református templomba.

2.nap

Parajd, sóbánya. Most pedig a Békás szoros felé vesszük az irányt. Végre süt a nap. Megjártuk a Békás szorost és voltunk a Gyilkos-tónál. Farkaslakán, Tamási Áron sírjánál zártuk a napot, Korondon a vásárban sétáltunk.

3.nap

Ellátogattunk a Vargyas szorosba. A Vargyas-szoros után megnéztük a vargyasi templomot, utána Kisbaconban Benedek Elek egykori lakóházából kialakított múzeumban voltunk. Sepsiszentgyörgy főterén sétáltunk. Majd Tusnádfürdőn elfoglaltuk a szállást.

4.nap

Csíksomlyói látogatásunk után megálltunk a Nyergestetőn, majd Csernátonban voltunk, ami Sármellék testvértelepülése. Ismerkedtünk a csernátoni iskola 8. osztályos tanulóival, és az intézmény vezetősjével, pedagógusaival. Közösen felkerestük a Haszman Pál Múzeumot, megemlékeztünk Végh Antalról, koszorúztunk a temetőben, körülnéztünk az iskolában. Délután túráztunk a torjai Büdösbarlanghoz. Körülnéztünk a Mohosi tőzeglápban és a Szent Anna tónál.

5.nap

Reggeli után Prázsmáron a szász erődtemplomban voltunk. Brassóban kiadós sétát tettünk, majd Korond felé vettük az irányt. Útközben rövid megállót tartottunk Székelyudvarhelyen.

6. nap

Reggeli után Segesvár felé vettük az irányt. Sétáltunk a várnegyedben, megnéztük Segesvár Óváros részét, nevezetességeit. Hazafelé úton megálltunk Déva váránál, amely éppen felújítás alatt állt, így nem mehettünk fel. A vár alól néztük meg a felállványozott várat.